De afgelopen vijf maanden heb ik stage gelopen bij Dutch Game Garden (DGG) als grafisch designer/CMD’er stagiaire. Tijdens deze stage heb ik verschillende visuele uitingen gemaakt, voornamelijk voor het evenement INDIGO dat DGG elk jaar organiseert. Naast de visuele uitingen heb ik ook meegeholpen aan de websites, de Games Monitor en andere opdrachten die er tussendoor kwamen.

De opdracht was om een animatievideo te maken om de doelgroep te informeren over wat de verschillende tracks inhouden. Om inspiratie op te doen heb ik naar de visuals van vorig jaar en naar andere gameconferenties gekeken. Het viel mij op dat andere gameconferenties bijna geen video promotiemateriaal hadden en als zij dat wel hadden dan was dit met ‘echte beelden’ gemaakt [U2]. Omdat wij zelf weinig beeldmateriaal van vorig jaar hebben, heb ik ervoor gekozen om te focussen op een design met tekst en illustraties.

Om alle sprekers aan te kondigen voor het evenement INDIGO heb ik een video gemaakt in de stijl van een game karakterkeuzescherm. Mijn collega Tom Jongens heeft er nog verschillende effecten toegevoegd.

Dutch Game garden Talks visuals

De opdracht was om visuals te ontwerpen om sprekers aan te kondigen die op het evenement een presentatie/praatje gaan geven. De nadruk moest liggen op de spreker en het design moest aansluiten op de huisstijl van INDIGO. Gedurende mijn stage heb ik tientallen visuals van de sprekers gemaakt.

Voor deze opdracht moest ik een animatievideo maken met visuals voor MTM (MeetToMatch). Omdat er op LinkedIn een andere doelgroep wordt aangesproken is hiervoor een video gemaakt door mij. In het begin van mijn stage had ik nog weinig ervaring met After Effects. 

Deze visual komt hier nog 🙂

Voor de werving van de Discover showcase, heb ik een aantal verschillende visuals gemaakt. De opdracht was om mensen te overtuigen om hun game aan te melden voor de Discover showcase tijdens INDIGO. Ik heb eerst onderzoek gedaan naar wat voor soort visuals INDIGO de afgelopen jaren had. Verder heb ik gekeken naar andere gameconferenties met showcases. Daarna ben ik gaan kijken welke elementen op de visual moesten komen. Ik ben meer gaan letten op de kwaliteit in plaats van op de kwantiteit, zodat het ontwerp meer aansloot op de huisstijl.

Voor mijn persoonlijke leerdoel ben ik met het initiatief gekomen om een korte GIF animatie te maken, omdat ik mijn skills verder wil uitbreiden.

 

De Games Monitor kijkt naar trends en ontwikkelingen van applied en entertainment games in Nederland mede mogelijk gemaakt door Dutch Game Garden. Ik heb hiervoor de layout gemaakt met bestaande elementen van de vorige rapporten.